جمعه, 10 فروردین, 1403
FRIDAY, March 29, 2024
شنبه 28 مهر
پیست بین المللی دیزین میزبان رقابت های اسکی می شود
پیست بین المللی دیزین میزبان رقابت های اسکی می شود
رییس فدراسیون اسکی:

رئیس فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه های متعددی از سوی فدراسیون برای فصل سرما پیش بینی شده تا پیست بین المللی دیزین البرز میزبان رویدادهای مختلف شود.

به گزارش ایرنا، سید عبدی افتخاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر ورزش و جوانان از پیست بین المللی دیزین افزود: بازسازی و استاندارد سازی سه خط اساسی پیست بین المللی دیزین از یک ماه پیش آغاز شده که تاکنون نیز پیشرفت خوبی داشته است.
وی با اشاره به اینکه وزیر ورزش و جوانان نیز از روند بازسازی و استاندارد سازی پیست بین المللی دیزین رضایت دارند، اظهار داشت: روند استاندارد سازی و بازسازی این پیست تا تکمیل آن با هدف اجرایی ساختن برنامه های فدراسیون در دی و بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
افتخاری گفت: دیگر کارهای پیست نیز به سرعت با هدف اصلاح آن ادامه خواهد داشت تا پیست بین المللی دیزین برای فصل سرما و اسکی، بدون دغدغه و با آرامش خاطر در اختیار مردم قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران در فصل سرما ل خاطر نشان کرد: اعزام به رقابت های جهانی در رشته آلپاین و صحرانوردی از جمله برنامه های فدراسیون در سال جاری است.
وزیر ورزش و جوانان روز سه شنبه با حضور در پیست بین المللی دیزین استان البرز ضمن بررسی وضعیت این پیست ، دستور لازم برای رفع نواقص فنی آن را صادر کرد.
مسعود سلطانی فر دراین بازدید دستور داد تا اسرع وقت نسبت به استاندارد سازی تجهیزات ، برطرف کردن مشکلات پیست و اصلاح و نوسازی آن اقدام شود.
پیست بین المللی دیزین به عنوان یکی از جاذبه های ورزشی تفریحی البرز، بزرگترین پیست ایران و خاورمیانه بوده و در فصل سرد و گرم سال میزبان رقابت های کشوری و بین المللی است.
این پیست واقع در70 کیلومتری شمال شرقی کرج دارای 3 تله کابین، 2 تله سیژ، 7 تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است که مجهزترین پیست ایران به شمار می رود.
ارتفاع این پیست بین 2 هزار و 650 تا سه هزار و 600 متر و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت ماه است، در پیست بین المللی دیزین 2 هتل، 19 کلبه و 5 رستوران وجود دارد.
با شروع فصل سرما و ریزش برف، هر ساله شاهد برگزاری مسابقات ملی و بین المللی به میزبانی این پیست هستیم که نشان از ظرفیت های بالای پیست بین المللی دیزین دارد . دوچرخه سواری کوهستان، تیراندازی با کمان، کایت سواری، باغ گل و گونه‌های نادر گیاهان کوهستانی از دیگر جاذبه های این پیست بین المللی است.
همچنین اسکی روی چمن، نیمه دیگر بزرگترین پیست بین المللی خاورمیانه است که در صورت آشنا کردن هر چه بیشتر جوانان به ورزش اسکی روی چمن و ظرفیت های این پیست، می توان شاهد پرورش استعدادهای جدید بود.



تهران - بزرگراه نیایش - مجموعه ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
دفتر مدیریت مجموعه های اسکی
026-35215041-4 (پیست دیزین)
021-26527445 (پیست شمشک)
©2017 Ski Complexes, All Right Reserved