جمعه, 10 فروردین, 1403
FRIDAY, March 29, 2024
دو شنبه 26 شهریور
1400 میلیارد تومان برای تکمیل چهل پروژه ورزشی بزرگ کشور نیاز است
1400 میلیارد تومان برای تکمیل چهل پروژه ورزشی بزرگ کشور نیاز است
مهندس کریمی :

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص پروژه های نیمه تمام دولت های قبل، توجه دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور به ورزش، پرداخت مطالبات پیمانکاران و تخصیص اعتبار ۴۰ پروژه ای که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افتتاح خواهند شد صحبت کرد. وی همچنین گفت: این 40 پروژه، حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان پول برای تکمیل لازم دارند که نیمی از اعتبارات آن امسال تامین شده و معادل همین مقدار نیز در تعهدات سال آینده انجام خواهد شد.

مهندس حسن کریمی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خصوص استادیوم فوتبال اسلامشهر که قرار است فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان افتتاح شود گفت: اول اینکه این پروژه از ابتدا هزار نفره بود و بر مبنای 5 هزار نفز ساخته شد ولی زمانی که صندلی ها را نصب می کردیم خوشبختانه ۶۷۴۱ صندلی نصب شد که ۱۷۴۱ صندلی بیش از ظرفیتی بود که در طراحی پیش‌بینی شده بود. با بررسی هایی که کردیم سازه و خدمات جانبی پروژه جواب داد و این استادیوم به 7 هزار نفره تبدیل شد.

وی تصریح کرد: شهرستان اسلامشهر یکی از شهرستان های پرجمعیت کشور با جوانان مستعد و نیروهای بسیار فعال به شمار می رود که افتتاح این پروژه می تواند در شکوفایی ورزش قهرمانی و جذب جوانان به ورزش و پر کردن اوقات فراغت و شکوفا کردن استعدادهای جوانان تاثیر زیادی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: شهرداری اسلامشهر، کارخانه ها و شرکت هایی که در آنجا مشغول فعالیت هستند می توانند با فراهم کردن زمینه های ایجاد یک تیم فوتبال، در دسته یک و لیگ برتر فوتبال کشور به فعالیت فوتبالی بپردازند و در کل این پروژه می تواند در توسعه فوتبال شهرستان بسیار اثرگذار باشد.

دولت یازدهم و دوازدهم هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکردیم

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکردیم، گفت: اکثر پروژه‌هایی که افتتاح می کنیم یا در دست اقدام داریم، از دولت نهم و دهم آغاز شده و یا مصوب شده و هیچ اقدامی صورت نگرفته بود و تعهدی برای دولت ایجاد کرده بود. ما در حقیقت میراث دار این پروژه ها بوده ایم.

تعداد زیادی از پروژه های نیمه تمام در سال ۹۲ و در زمان جابجایی دولت دهم و یازدهم اتفاق افتاد کریمی تصریح کرد: اینکه پروژه های نیمه تمام از دولتی به دولت دیگر منتقل شود، طبیعی است و در همه دولت‌ها وجود داشته ولی به این نسبت در هیچ دولتی وجود نداشت و متاسفانه تعداد زیادی از این پروژه ها در سال ۹۲ و در زمان جابجایی دولت دهم و یازدهم اتفاق افتاد که این موضوع جای تعجب و سوال دارد.

تا به حال این سابقه نداشته دولتی آنقدر پروژه نیمه تمام داشته باشد که نتواند پروژه جدیدی را شروع کند
وی ادامه داد: اینکه دولت های جدید پروژه های نیمه تمام دولت های قبل را اولویت بدهند اهمیت دارد و ما هم این کار را در دولت تدبیر و امید انجام داده‌ایم ولی تا به حال این سابقه نداشته دولتی آنقدر پروژه نیمه تمام داشته باشد که نتواند پروژه جدیدی را شروع کند. این اتفاق کم نظیر و نادر است.

رئیس جمهور برای تمامی تعهدات در زمینه پروژه های ورزشی، اعتبار تخصیص داده‌اند

کریمی اظهار داشت: در همه سفرهای استانی دکتر روحانی طبیعی است، قولهایی به مردم در مورد پروژه ها داده می شود که خوشبختانه آقای رئیس جمهور برای تکمیل تمامی تعهداتی که در زمینه پروژه های ورزشی به مردم داده اند، اعتبار تخصیص داده‌اند که این موضوع توجه و لطف رئیس جمهور به ورزش و سلامتی و نشاط مردم را می رساند.
ای کاش این پروژه ها با مطالعه و کارشناسی بیشتری کلنگ زنی می شد

وی گفت: ای کاش پروژه‌های نیمه‌تمام کمتری گریبان این دولت را می گرفت، تا ما می‌توانستیم چند پروژه جدید با کار کارشناس که انجام می دادیم در مناطقی که نیاز بود شروع می‌کردیم. ای کاش این پروژه ها با مطالعه و کارشناسی بیشتری کلنگ زنی می شد و در محل مناسب تر، کاربری بهتر و متناسب با ظرفیت و استعداد آن مناطق افتتاح می شد. مثلاً در استانی استادیوم ۱۵ هزار نفری فوتبال ساخته شده که آن استان اصلا فوتبالی نیست! اکثر پروژه های ۱۵ هزار نفری که ساخته شده در استان‌های است یک تیم لیگ دسته یک و دو و حتی استانی هم ندارد. ولی ما مجبور بودیم آن را تکمیل و به تعهدات دولت های قبل عمل کنیم. هیچ کاری نمی توان کرد و فقط باید کمک کنیم که این استان ها فوتبالی شوند و جوانان زیادی را به این رشته جذب کنند.

1400 میلیارد تومان برای تکمیل چهل پروژه ورزشی بزرگ کشور نیاز است

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با بیان اینکه ۴۰ پروژه ای که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار است تا دهه فجر افتتاح شوند حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان پول لازم دارند تا تکمیل شوند، گفت: نیمی از اعتبارات آن امسال تامین شده و معادل همین مقدار نیز در تعهدات سال آینده انجام خواهد شد.

کریمی توضیح داد: طوری برنامه‌ریزی کرده ایم که اگر پیمانکاری امسال کارش را تمام کند سال بعد با آن پیمانکار تسویه حساب کنیم. در سال های قبل پیمانکاران پس از چند سال مطالبات خود را دریافت می کردند که با این اوصاف پیمانکاران حتما از این شیوه که سال بعد مطالباتشان را دریافت کنند استقبال می کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پایان گفت: ان شاءالله در دو سه هفته بعد نیز فاز یک استادیوم ۵۰۰۰ نفری ملارد و فاز یک استادیوم استادیوم ۵۰۰۰ نفری نسیم شهر بهارستان آماده افتتاح است و با هماهنگی مسئولین استانی و کشوری نیز این پروژه را به زودی افتتاح خواهیم کرد.



تهران - بزرگراه نیایش - مجموعه ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
دفتر مدیریت مجموعه های اسکی
026-35215041-4 (پیست دیزین)
021-26527445 (پیست شمشک)
©2017 Ski Complexes, All Right Reserved