پنج شنبه, 06 اردیبهشت, 1403
THURSDAY, April 25, 2024
سه شنبه 25 تیر
اسکی‌بازان ما جزو نفرات برتر دنیا هستند/ 80 درصد امیدواریم روی سکو برویم
اسکی‌بازان ما جزو نفرات برتر دنیا هستند/ 80 درصد امیدواریم روی سکو برویم
سرمربی تیم ملی اسکی روی چمن ابراز امیدواری کرد ملی‌پوشان ایران در جام جهانی دیزین بتوانند به مدال دست پیدا کنند.

محمود غلامی سرمربی تیم ملی اسکی روی چمن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تمرینات ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات جام‌جهانی دیزین اظهار داشت: درابتدا باید از فدراسیون تشکر کنم به خاطر اینکه مسابقات اسکی روی چمن بعد از حدود دو سال و نیم به میزبانی ایران برگزار می‌شود،‌ما با حمایت فدارسیون و وزارت ورزش توانستیم مسابقات جوانان و فینال جام جهانی را بگیریم. نخستین اردوی ما از 2 تیر در اردبیل آغاز شد که 15 ورزشکار مرد و 10 اسکی‌باز زن حضور داشتند بعد از 15 روز تمرین به تهران آمدیم و از هفته گذشته با همین تعداد اردوها را در دیزین آغاز کردیم.

وی افزود: جمعه این هفته انتخابی تیم ملی آغاز می‌شود تا بتوانیم ورزشکاران را برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان که هر دو سال برگزار می‌شود ارزیابی کنیم. این دوره از مسابقات از 13 مرداد در سوئیس آغاز خواهد شد. با تشخیص کمیته فنی و رئیس فدراسیون در تلاش هستیم هم در بخش جوانان و هم بزرگسالان اعزام داشته باشیم. در حال حاضر 5 پسر و 2 دختر در حال پیگیری روادید هستند، بعد از مسابقه انتخابی کمیته فنی تصمیم می‌گیرد که چند نفر در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی اسکی روی چمن درباره میزبانی ایران در جام‌جهانی خاطرنشان کرد: این مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود با توجه به اینکه فینال جام‌جهانی رنکینگ اصلی است و کشورها برای اینکه مقام تیمی را از دست ندهند با قهرمانان اصلی حضور خواهند داشت. تا کنون 40 ورزشکار اعلام آمادگی کرده‌اند این مسابقات به خاطر قهرمان قهرمانان برای حضور در جدول مهم است. باعث افتخار است که ما میزبان این مسابقات هستیم امیدوارم که ورزشکاران در دیزین روی سکو باشند.



غلامی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید در مسابقات جام‌جهانی اسکی روی چمن ایران به مدال برسد، خاطرنشان کرد: اول اینکه ورزش است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد اگر همین طور جلو برویم 80 درصد امیدواریم که به مدال دست پیدا کنیم. ورزشکاران ما جزو 6 نفر برتر دنیا هستند ما مدال‌های رنگارنگی در این رشته داشته‌ایم و قهرمانان ما صاحب سبک هستند. نمی‌توان 100 درصد قول داد اما امیدواریم در دیزین با حمایت مردم به مدال دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی اسکی روی چمن مسابقات قهرمانی دنیا در سوئیس را میدانی برای محک ورزشکاران ایرانی اعلام کرد و گفت: مسابقات سوئیس را برنامه‌ریزی کردیم تا بچه‌ها خودشان را محک بزنند. در اسکی روی چمن اختلاف بسیار کم است. در واقع می‌توانم بگویم 10 ورزشکار برتر جهان کمتر از 0.15 اختلاف دارند و حتی یک صدم اختلاف باعث شده سکو از دست برود.



تهران - بزرگراه نیایش - مجموعه ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
دفتر مدیریت مجموعه های اسکی
026-35215041-4 (پیست دیزین)
021-26527445 (پیست شمشک)
©2017 Ski Complexes, All Right Reserved