یک شنبه 06 آبان طرح جامع پیست اسکی آبعلی در دهه فجر آغاز می شود  
   
 
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به ساماندهی پیست اسکی آبعلی، گفت: طرح جامع گردشگری، فرهنگی و ورزشی پیست اسکی آبعلی در ایام دهه مبارک فجر آغاز می شود.

مجید صفری روز شنبه در جلسه ساماندهی پیست اسکی آبعلی این شهرستان اظهار داشت: پیست اسکی آبعلی یکی از مناطق مهم شهری با قابلیت های بسیار است که تاکنون کم ترین بهره‌برداری از آن صورت گرفته و این نقصان و استفاده نکردن از فرصت های شهرستان است.
وی گفت: پیست اسکی آبعلی یکی از قدیمی‌ترین پیست های اسکی کشور و شناسنامه و هویت ورزش‌ زمستانی است که با پیگیری مسئولان استانی و شهرستان و برنامه ریزی های صورت گرفته، این مرکز یکی از مکان های مهم گردشگری و ورزش‌‌های زمستانی در سطح استان خواهد شد.
وی با بیان اینکه ساماندهی این مرکز تفریحی و ورزشی باید در اولویت باشد، افزود: نقش شهرداری آبعلی و بخش خصوصی با همکاری همه دستگاه های خدمات رسان و اجرایی مرتبط با این منطقه، بسیار مهم است و با برنامه ریزی صحیح می توانند تاثیرگذار باشند.
صفری ادامه داد: شهرداری آبعلی به عنوان متولی و بخشداری و فرمانداری ناظران غیر مستقیم و عالی این منطقه هستند و هر نهاد به منظور بهترین بهره‌برداری و رفع نقص این منطقه در چارچوب کاری خود عمل کند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که توسط وزیر ورزش و جوانان در ماه های گذشته از پیست آبعلی صورت گرفت، یک طرح جامع گردشگری، فرهنگی و ورزشی را خواستار شدیم و هم اکنون این طرح توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در حال تهیه است و تا پایان سال تعیین و تکلیف صورت می گیرد.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه این مجموعه باید در تمام فصول سال مورد بهره برداری قرار گیرد، اضافه کرد: طرح جامع گردشگری پیست آبعلی به عنوان یکی از 30 طرح گردشگری مصوب در کمیته برنامه ریزی مشترک است که اشتغال و اقتصاد در این طرح مورد توجه قرار دارد.
وی گفت: در اجرای این طرح در بحث زیر ساخت ها همچون راه، برق، تلفن و بحث امنیت در طرح جامع لحاظ شده است و با توجه به این ساز و کارها باید اقدامات لازم صورت گیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به وضعیت منطقه از لحاظ جغرافیایی مشکلی برای اجرای این طرح وجود ندارد و دستگاه‌های محلی را نیز مکلف خواهیم کرد که کمک کنند.
صفری با بیان اینکه استاندارد سازی دستگاه های مورد استفاده و خدمات رسان مورد تاکید قرار دارد، خاطر نشان کرد: در این طرح تمامی امکانات رفاهی، خدماتی، و درمانی پیش بینی شده است که در صورت مهیا شدن آن، کلنگ آغاز طرح در دهه مبارک فجر زده شود.