شنبه 09 تیر چهار پیست اسکی در اردبیل راه اندازی می شود  
   
  استاندار اردبیل گفت: چهار پیست اسکی جدید با هدف توسعه ورزش و گردشگری زمستانی در نقاط مختلف این استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنام جو روز پنجشنبه در دیدار با رئیس فدراسیون اسکی افزود: هم اکنون پیست اسکی زمستانی آلوارس سرعین و پیست اسکی روی چمن فندقلوی نمین به صورت نیمه کاره فعال است و تلاش می شود در کنار فعال کردن کامل این پیست ها چهار پیست جدید در نقاط مختلف استان احداث و راه اندازی شود.
وی توسعه ورزش و صنعت گردشگری را از اهداف راه اندازی این پیست ها عنوان کرد و ادامه داد: پیست های جدید در منطقه گردشگری شابیل مشگین شهر ، اندبیل خلخال ، فاز 2 آلوارس سرعین و فندقلوی نمین احداث و راه اندازی خواهد شد تا از ظرفیت های گردشگری این مناطق نهایت استفاده شود.
وی بیان کرد: برای احداث این پیست ها 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و تلاش می شود این اعتبار توسط بخش خصوصی تامین و سرمایه گذاری شود.
بهنام جو اظهار کرد: هم اکنون اقدامات خوبی در حوزه گردشگری سلامت و ورزش در اردبیل انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک این استان میزبان رویدادهای بین المللی و جهانی در رشته های مختلف ورزشی باشد.
رئیس فدراسیون اسکی کشور هم در این دیدار گفت: این فدراسیون آماده همکاری برای راه اندازی پیست های اسکی در نقاط مختلف استان اردبیل است.
سید عبدی افتخاری افزود: استان اردبیل با داشتن شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب و رویشگاه های بی نظیر همچون فندقلو می تواند میزبان خوبی برای رویدادهای ملی و بین المللی باشد.
وی اظهار کرد: در این سفر از پیست های در حال اجرا و همچنین فعال بازدید خواهد شد و امیدواریم با همکاری و توافق اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل پیست فندقلوی نمین برای میزبانی مسابقات بین المللی در شهریور امسال آماده شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: قرار است با همکاری فرمانداری، ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی نمین و در قالب یک همکاری سه جانبه بخشی از پیست اسکی فندقلو که ناهموار است مسطح گردد.
بهرام آقاخانی افزود: طبق برنامه ریز های صورت گرفته تا 20 روز آینده با انجام این کار نماینده فدراسیون از محل پیست بازدید و موافقت قطعی فدراسیون را برای برگزاری مسابقات بین المللی اسکی روی چمن در شهریور ماه امسال در این محل اعلام خواهد کرد.